четвртак, 9. новембар 2017.

Negro kolač


Jedan od omiljenih kolača iz mamine sveščice sa receptima i možda jedan od prvih koji sam naučila da pravim.:) Kolač za svaki dan, onako kad vam se gricka nešto slatko popodne, a da nije previše zahtevano za pravljenje. Mekana čokoladna korica dobar je kontrast penastoj "kapici" od belanaca, a sve je fino dopunjeno osvežavajućom notom pekmeza od kajsija. Ako se možda odlučite da isprobate kolač, neizmerno će me obradovati vaši utisci!:)))


Negro kolač


Sastojci: 70 g maslaca, 150 g šećera, 3 žumanceta, 200 g brašna, 1 kašika kakao praha, 1 kesica praška za pecivo, 200 ml mleka, 4-5 kašika pekmeza od kajsija  za šam: 5 belanaca + 10 kašika šećera, naribana čokolada ili čokoladne mrvice

Priprema:

Umutiti kremasto maslac sa šećerom, dodati žumanca,  brašno pomešano sa praškom za pecivo, kakao i mleko. Sve fino izmešati i sipati u podmazan i brašnom posut pleh (17x30 cm). Peći na 200 C oko 15-20 minuta.

Zatim, izvaditi kolac iz rerne i premazati pekmezom od kajsija, a preko toga rasporediti šam od 5 belanaca umućenih sa 10 kašika šećera. Odgore nastrugati čokoladu i vratiti u rernu da se belanca malo prosuše (dovoljno je desetak minuta na 175 C). Kolač seći na kocke tek kad se prohladi i to najbolje toplim nožem (spustiti ga na kratko u vruću vodu i potom obrisati). 

Prijatno!:)


11 коментара:

  1. Preslatko izgledaju kockice :) Ma, i meni je nešto poznat taj kolač :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sigurna sam da ga imas u tvojoj svescici, bar sa priblizno slicnim sastojcima.:))*

      Избриши
  2. Kao i uvek slicice mame na degustaciju,mmmmmm :))..vec ih zamišnjam kako ih pravim.
    Ja tako slicno pravim mančmelou kolac ali bez pekmeza.A kod mene danas kuglof(p.s iz Lanine kuhinje)!!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ti si moj najverniji degustator, bice mi drago ako ih napravis... u pravu si, pomalo podsecaju na Mancmelou kolac, ukucani se sigurno nece buniti.:))) p.s. videla sam kuglof i fotkice, mmmmm....:)))

      Избриши
  3. Sigurna sam da su jako ukusni. Lepa secanja, zar ne?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jedan od omiljenih kolacica, bila sam potpuno zaboravila na njega i kad sam ga nedavno spazila u svescici sa receptima, morala sam da se podsetim.:)))

      Избриши